چرا ناگهان بحث برند اینقدر داغ شد؟
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

چرا ناگهان بحث برند اینقدر داغ شد؟

ایده برند حداقل به حدود 5000 سال قبل برمیگردد. پس چرا حالا این مقوله چنین مسئله مهمی شده است؟

برای اینکه به همان اندازه که جامعه ما از اقتصاد مبتنی بر تولید انبوه به سوی اقتصاد مبتنی بر سفارش سازی انبوه حرکت کرده است، حق انتخاب های خرید ما افزایش یافته و چند برابر شده است.

ما از لحاظ اطلاعات غنی، و از لحاظ زمان فقیر شده ایم. در نتیجه، شیوه قدیمی ما در قضاوت محصولات، با مقایشه ویژگی ها و مزایا، دیگر کارساز و عملی نیست.شرایط از سوی رقبایی بدتر شده است که ویژگی های یکدیگر را به محض این که وارد بازار میشود، تقلید می کنند و با پیشرفت های رخ داده در فرآیند ساخت و تولید، مقولات کیفیت را قابل بحث می کنند.

امروزه ما انتخاب های را مبتنی بر ویژگی های نمادین قرار می دهیم.

محصول چه شکلی به نظر میرسد؟ در کجا بفروش می رسد؟ چه افرادی آن را می خرند؟ اگر آن را بخریم به چه <<قبیله ای >> می پیوندیم؟ هزینه و قیمت محصول، چه چیزی درباره کیفیت آن بیان می کند؟ زیرا اگر بتوانیم به سازنده اطمینان کنم، می توانم آن را الان بخرم و بعد درباره محصول نگران شوم.

به جای ارزیابی ویژگی ها و مزایای آن، مقدار اعتمادی که ما نسبت به محصول احساس می کنیم، تعیین خواهد کرد که آیا ما این محصول یا محصول دیگری را خواهیم خرید.

مشاوره در بازاریابی.فروش.مالی.کسب و کار.استراتژی





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: